Mitől kopik a gumiabroncs, és mit tehetünk ellene? Mitől kopik a gumiabroncs, és mit tehetünk ellene?
  • Főoldal
  • Szövetség
    • A HTA megalakulása
    • Céljaink
    • Elnök
    • Szövetség elnöksége
    • Munkacsoportok
  • Tagok
  • Partnerek
  • ETRMA
  • Hírek
  • Galéria
  • Kapcsolat
  • English
  • Főoldal
  • Szövetség
    • A HTA megalakulása
    • Céljaink
    • Elnök
    • Szövetség elnöksége
    • Munkacsoportok
  • Tagok
  • Partnerek
  • ETRMA
  • Hírek
  • Galéria
  • Kapcsolat
  • English
Mitől kopik a gumiabroncs, és mit tehetünk ellene?

Havonta egyszer ellenőrizzük az abroncsok nyomását!

Tovább
Európában tavaly csökkent a gumiabroncsok iránti kereslet, az eredményeket a második félév húzta le

Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (European Tyre and Rubber Manufacturers’ Association – ETRMA) a napokban tette közzé tagjainak 2022-es értékesítési
adatait, valamint 2022 negyedik negyedévének eredményeit, amelyek a csereként vásárolt, tehát nem az autógyáraknak értékesített abroncsok adatait összesítik.
„A tavalyi évet két ellentétes tendencia jellemezte. 2021-hez képest az első félévben pozitív tendenciát láttunk; a személyautó abroncsok esetében 7,4%-os, a tehergépkocsik és
buszabroncsok esetében pedig 10,3%-os növekedést jelentettek a gyártók. Az év második fele azonban korántsem volt ennyire pozitív, számos kihívással szembesültünk.” – nyilatkozta Adam
McCarthy, az ETRMA főtitkára. Összességében a csereként vásárolt fogyasztói gumiabroncsok szegmensében 2022-ben 2%-os csökkenést regisztráltak 2021-hez képest, ami az év második felében regisztrált 10,1%-os visszaesést is figyelembe véve elfogadható eredmény. A tehergépkocsi- és buszabroncsok piaca stabil maradt (+1%), annak ellenére, hogy a második félévben erőteljes, 8,2%-os
visszaesésnek lehettünk tanúi. Hasonlóan alakult a motorkerékpár abroncsok szegmense is, amelyek éves eladásai stabilak maradtak (0%), annak ellenére, hogy az utolsó negyedévben
11%-os visszaesést jelentettek. A mezőgazdasági gumiabroncsok értékesítése egész évben a negatív tartományban mozgott, ami konkrétan 22%-os éves szintű visszaesést jelent.
McCarthy szerint „kétségtelen, hogy az ukrajnai háború, az ebből levezethető energiaár növekedés, és a megélhetési költségek emelkedése nem volt jó hatással az iparág 2022-es
csereabroncs-eladásaira”. Az autógyártóknak szállított gumiabroncsok esetében az év végi eredmények kedvezőbbek, az
ETRMA tagok növekedésről számoltak be; a személyautó abroncsok esetén +3,4%-os, a tehergépkocsik és autóbuszok esetében pedig +4,7%-os bővülést értek el. A 2019-es évhez
képest a tehergépkocsikra és autóbuszokra gyártott eredeti – vagyis a nem csereként értékesített – abroncsok összesített statisztikája 6,8%-os növekedést mutat, ám a
személyautók előállítóinak szállított gumiabroncsok piaca még mindig a Covid előtti szint alatt maradt (-26%).

Az ETRMA tagok értékesítési eredménye 2022 harmadik negyedévében:

ezer darabban kifejezve 2021. IV. negyedév 2022. IV. negyedév Változás %-ban 2021 2022 Változás %-ban
1. Személyautó abroncsok  másodlagos piaca (összesen) 57.709 49.933 -13% 231.253 225.838 -2%
1/a. nyári személyautó abroncs     -14%     -6
1/b. Négyévszakos személyautó abroncs     -10%     6%
1/c. Téli személyautó abroncs     -17%     -6%
2. Teherautó és busz abroncsok másodlagos piaca 3.430 3.169 -8% 13.551 13.654 1%
3. Mezőgazdasági abroncsok másodlagos piaca 249 159 -36% 1.220 950 -22%
4. Motorkerékpárok és robogók másodlagos piaca 1.454 1.291 -11% 9.705 9.736 0%
Tovább
A fenntartható gumiabroncs a mobilitás záloga – interjú Fazilet Cinaralp asszonnyal, az ETRMA főtitkárával

Idei interjúsorozatunkban a 2011-ben megalakult, magyarországi gyártókapacitással, illetve képviselettel rendelkező nemzetközi gumiabroncsgyártó vállalatot tömörítő HTA tagjainak vezetőit szólaltattuk meg. Elsőként a Szövetség elnökével, Morenth Péterrel készült interjút olvashatták: https://hta.org.hu/megkerulhetetlen-tenyezove-kivanunk-valni/

Tovább
Autózás télen – 8 pontban a lényeg

A téli autózás ugyanolyan örömteli lehet, mint a nyári; néhány szempont betartásával a hideg hónapokban épp olyan megbízható és biztonságosan üzemeltethető társunk lehet az autónk, mint nyáron. A Magyar Gumiabroncs Szövetség (HTA) szakértői szerint még nem késő felkészülni a télre.

Tovább
Muzsay István: 2050-ben már valamennyi termékünket fenntartható módon állítjuk elő

A Magyar Gumiabroncs Szövetség (Hungarian Tire Association – HTA) 2011-ben alakult meg hét magyarországi gyártókapacitással, illetve képviselettel rendelkező nemzetközi gumiabroncsgyártó vállalat részvételével. Sorozatunk első részeként – amelyben a cégek vezetőit szólaltatjuk meg -, a Szövetség elnökével készült interjút olvashatták.

Tovább

Legutóbbi bejegyzések

  • Mitől kopik a gumiabroncs, és mit tehetünk ellene?
  • Európában tavaly csökkent a gumiabroncsok iránti kereslet, az eredményeket a második félév húzta le
  • A fenntartható gumiabroncs a mobilitás záloga – interjú Fazilet Cinaralp asszonnyal, az ETRMA főtitkárával

Szakmai linkek

  • ETRMA
  • ETRTO
  • RTAE
  • U.S. TMA
  • TRAC

Minden, amit az abroncsokról tudni érdemes

TYREAWARE kiadvány

Bejegyzés navigáció

1 2 … 17 »
Közösségi média
Cím

Magyar Gumiabroncs Szövetség
BAH Center Irodaház, B. épület,1.em.
1124 Budapest, Fürj utca 2.
Weboldal: https://www.hta.org.hu

Közlemények
  • Mitől kopik a gumiabroncs, és mit tehetünk ellene? 2023-02-07
  • Európában tavaly csökkent a gumiabroncsok iránti kereslet, az eredményeket a második félév húzta le 2023-01-23
© MMXII. HTA.ORG.HU
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.ElfogadomAdatvédelmi tájékoztató